Recensie ‘Pretty Little Liars: Summer School’: de vijf vrienden kunnen geen saaie zomer doorbrengen

Een zomerschool wordt het toneel van een angstaanjagend kat-en-muisspel met een dodelijke nieuwe tegenstander.

Adres: Maggie Kiley, Roxanne Benjamin, Alex Pillai en anderen | Vorm: Bailee Madison (Imogen Adams), Zaria (Farran Bryant), Maia Reficco, (Noa Olivar), Chandler Kinney (Tabby Hawthorne), Malia Pyles (Honored Mouse) en anderen | Afleveringen: 8 | Tijd om te spelen: 46-52 minuten | Jaar: 2024

Zes maanden na de traumatische gebeurtenissen van De erfzonde Imogen, Tabby, Faran, Mouse en Noa proberen hun leven weer op de rails te krijgen. De gevolgen van hun confrontaties met ‘A’ hebben geresulteerd in slechte cijfers, die ze tijdens een zomerschool proberen te verbeteren. Maar hun plannen voor een vredige zomer worden onderbroken door een nieuwe dreiging: Bloody Rose, een mysterieuze figuur die hen achtervolgt en intimideert.

In Zomerschoolzoals het nieuwe seizoen van leugenaars Zoals de titel zegt, zorgt de komst van Bloody Rose voor een extra laag mysterie en horror. De vraag wie dit personage is zorgt voor een constante spanning en de schoolsetting draagt ​​op unieke wijze bij aan de slasher-sfeer. Ondanks het gebruik van klassieke horrorclichés voelt de serie vaak onverwacht aan.

Net als vorig seizoen blijft Imogen een centrale figuur in het verhaal. Zijn worsteling met zijn verleden en zijn pogingen om een ​​normaal leven te leiden, zorgen voor enkele van de meest ontroerende momenten. De interacties met zijn vrienden en de nieuwe dreiging vormen de ruggengraat van het verhaal.

Tabby wordt nog steeds bepaald door haar fascinatie voor films. Zijn kennis van het horrorgenre helpt de patronen van Bloody Rose te begrijpen. Hoewel dit interessante inzichten biedt, lijken de buitensporige filmreferenties en citaten een beetje geforceerd. Deze leiden af ​​van het hoofdverhaal en worden soms zelfs behoorlijk vervelend.

Noa krijgt dit seizoen meer diepgang. Haar relatie met Shawn ontwikkelt zich verder en biedt emotionele momenten en inzicht in hun worstelingen. Faran concentreert zich op zijn sportcarrière en krijgt daardoor te maken met fysieke uitdagingen en de hoge verwachtingen van zijn coaches en teamgenoten. Muis laat zich van een kwetsbare maar vastberaden kant zien en zijn persoonlijke problemen worden op genuanceerde wijze verkend.

De band tussen de vijf hoofdpersonen blijft een van de sterkste punten van de roman. leugenaars. Hun vriendschap en de manier waarop ze samen uitdagingen aangaan, geven het verhaal emotionele diepgang. Dit seizoen zien we ook de voortdurende veranderingen in hun relaties en hoe ze met nieuwe bedreigingen worden geconfronteerd, wat voortdurend spanning genereert.

Het is verwarrend en frustrerend dat personages soms beslissingen nemen die niet passen bij hoe ze eerder werden geportretteerd. Bovendien zijn sommige verhalen nogal vergezocht en ontberen ze logica. Bovendien hebben veel personages maar één onderscheidend kenmerk, zoals Tabby met haar films, wat ze een beetje saai en voorspelbaar maakt. Dit gebrek aan karakterontwikkeling zorgt ervoor dat je minder sympathiek staat tegenover de persoonlijke complicaties, maar de mix van horror en mysterie zorgt toch voor een fascinerende kijkervaring. Ook Zomerschool heeft genoeg om zijn kijkers tevreden te stellen.

★★★☆☆

Pretty Little Liars: Zomerschool is te zien op HBO Max.

Interesse om voor ons te schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.