Ogterop preview van de voorstelling Versus van Theater Utrecht

Afgelopen zaterdag ging de Versus-show van Theater Utrecht en Cello Octet Amsterdam in première. Theatermarketeers Mirte Droogers en Marija Katic van Schouwburg Ogterop bezochten deze voorstelling omdat actrice ‘Ntianu Stuger wordt omschreven als ‘een energiebom met een onpeilbare basis’ en vergeleken wordt met actrices als Elise Schaap en Carice van Houten. Nou, dat maakt nieuwsgierig!

Met grote verwachtingen namen ze hun plaats in het theater in. “De negentig minuten vlogen voorbij omdat het zo ontzettend indrukwekkend was”, aldus de twee theatermarketeers. “In Versus is een van de twee personages een populaire mediafiguur met een grote aanhang, ook op sociale media. Dit personage, dat van plan is politiek actief te worden, wordt gespeeld door Vincent van der Valk. Aanstormend acteertalent ‘Ntianu Stuger speelt een journalist die het karakter van Van der Valk op de proef stelt voor een live publiek. De acht cellisten van Cello Octet Amsterdam voeden deze strijd met strijkersmuziek, die diepere lagen toevoegt aan de woorden van de acteurs. Het knettert tussen de personages en naarmate de voorstelling vordert, verandert het interview en ontstaat er een strijd om de gunst van het publiek.”

Stuger is een favoriet van zowel Droogers als Katic: “Het is indrukwekkend dat een jonge actrice haar personage zo pakkend speelt dat je aan elk woord blijft hangen. Je hebt het gevoel dat ze het publiek aan haar kant krijgt met haar krachtige woorden, ook al is de machtige mediafiguur sluw en doet ze er alles aan om haar uit te dagen. Het dwingt ons op slimme wijze de feiten onder ogen te zien: heimelijk verlangen we er allemaal naar dat iemand ons vertelt hoe we ons leven moeten leiden.”

Voor de theaterverkopers was het een geslaagde avond en zij hopen de voorstelling vrijdag 29 maart in Ogterop te zien. De dames begrijpen dat Stuger vergeleken wordt met Elise Schaap en Carice van Houten, al heeft zij Hollywood natuurlijk nog niet veroverd. Maar wie weet hoe ver Stuger zal gaan? Het zal zeker niet aan haar prestaties als actrice liggen.

Versus, gezien in The Horse Cathedral (Utrecht) op 24/02. Hij is op 29 maart nog te zien in Schouwburg Ogterop (Meppel). Tickets via schouwburgogterop.nl.